2017. máj 23.

Egy napja Táltosnak képekben (Jó időben, extra programok nélkül)

írta: Varga Gábor László
Egy napja Táltosnak képekben (Jó időben, extra programok nélkül)

Egy óra bazális fejlesztés Gyírkis Ágnes fejlesztőpedagógussal.

Röviden :Érzékszervek ingerlése az érzékelés fejlesztése, manipuláció, stimuláció, testtudat kiépítése." 

"Terápiás módszer olyan értelmileg súlyosan akadályozott gyermekek és fiatalok számára, akiknek fejlődésében az elemi, a csecsemőkorra jellemző tapasztalatszerzés (fejemelés, ülés támasz nélkül, célirányos fogás, nyelés, rágás, hangadás, szem-kéz koordináció) korlátozott. A "bazális" jelző azt fejezi ki, hogy az önálló tapasztalatszerzést nélkülöző gyermek a terápia folyamán sokoldalú érzékelési információk felvételére válik képessé, ezt speciális eszközrendszer közvetíti. A "stimuláció" (késztetés) az önaktivitásra, a gyógyítást végző irányításával változó időtartamú és minőségű ingerlés. A fejlesztés középpontjában az észlelési hierarchiában leginkább működő szomatikus, vibrációs és vesztibuláris ingerlés (végtagok simogatása, dörzsölése, hideg-meleg érzet kiváltása, himbálás, ringatás) áll. Ez orális, szag-, íz-, akusztikus, érintési (taktilis-haptikus) és vizuális információkkal, a kommunikációs képesség fejlesztésével egészül ki. A~ a korai tanuláson alapul, neurofiziológiai és ped.-i-pszich.-i elemei vannak. Szenzomotoros fejlesztő eljárás, elméletileg közel áll az Ayres-módszer hez. - Ir. Fröhlich, A.: Entwicklungsförderung schwerstbehinderter Kinder. München, 1982."

Read more: http://www.kislexikon.hu/bazalis_stimulacio.html#ixzz4hv5DIZNK

Katt Galéria:

2 óra konduktív fejlesztés Kozák-Sólyom Katalin konduktorral. (Néha négy óra,  2 részre elosztva)  

)A konduktív pedagógia a Pető módszere alapul, dióhéjban összefoglalva:"Idegrendszerünk a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, s ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók.

Ez az idegrendszer plaszticitása,ami azt jelenti, hogy az tanulni,átalakulni képes,elsősorban funkcionálisan. Reorganizáció,újraszerveződés jön létre tanulási folyamat eredményekéntA kondukció megfelelő célok közvetítésével, komplex tevékenységek útján rávezeti a sérült embert a belső szervezésmód kialakítására,az idegrendszer koordinációjára.

Mozgásfejlesztés, a különböző deformitások megelőzése ill. korrigálása, kontraktúrák kialakulásának megelőzése, megfelelő motivációs bázis kialakítása, személyiség fejlesztés(pozitív légkör kialakításával) ,kognitív fejlesztés és a már megtanult mozgásformák kreatív használata

Egy kis ebéd:

unnamed_10_2.jpg

 

Majd a jól megérdemelt pihenés:

unnamed_1_1.jpg

 

Délutáni szabadfoglalkozás, jó időben  a játékon kívül belopva egy kis fejlesztést is Járógép, járóka, bicó.

unnamed_4_2.jpg

Galéria kattintásra:

Katt galéria.

Bicó néhány régebbi kedvenc képpel illusztrálva, mert szerelésre vár még .Novák Tünde tehetséges fotós barátunk képei:

Katt a képre .Galéria

Bartosné Várkonyi Dalma elhunyt barátunk emlékére  néhány régebbi kép melyet ő készített.

 

uzsi pihi, ejtőzés, vacsi ,fürcsimürcsi, majd alvás Cleo macskával.  Katt galéria

14720624_1148910381866447_1406404824492599897_n_1.jpg

Szólj hozzá