2018. okt 16.

...

írta: Varga Gábor László
...

36246566_1757026951054784_4428747315292930048_n.jpgLassan, méltóságteljesen haldoklik, napról napra távolodik és illan belőle az élet. Öreg macskám Kleo, majd 20 éven keresztül kísérte végig az életem, látta és megélte velem a boldogságot ,örömöt, szenvedést és gyötrelmet..Mindentudó társ volt, egyetlen hűséges társ ,aki ennyi ideig mellettem és velem volt...

Pajkos kölyökcicaként a pincéből hoztam fel ,életre való vidám és szemtelen kismacska volt, egyből átvette az uralmat, előbb Irisz doberman kutyám majd Molly Husky felett. Szemtelen kis izgága macskaként a kutyák farkával, fülével játszott és az ajtórésen keresztül pofozgatta őket ,ha a kutyák kidugták az orrukat a konyhába.

Már akkor okos volt, minden eldobott játékot visszahozott és letett elém. Akkor még hosszú hajamat imádta mindig befúrta magát és dagasztotta körmeivel. Szép lassan felcseperedett és igazi kecses macskanő lett belőle. Házi cirmos, szívós fajta, soha nem volt beteg, egészen ezidáig.

A kutyáim elmentek, ő maradt,Molly huskymmal majd 9 évet voltak együtt és megszerették egymást. Majd jött Táltos, az új családtag, akit néhány nap bizalmatlanság után elfogadott Kleo és azóta hű őrzője. Ha fejlesztettem Táltost a játszószőnyegen, forgás, kúszás, mászás gyakorlásnál Kleo jött és körbe körbe nyávogva biztatta, bökdöste az orrával, lefeküdt elé, mutatta neki, hogyan kell forogni és nyávogva, anyáskodva próbálta segíteni Táltost.

Érezte,hogy nem egészséges, folyton őrizte és jelzett ha gond volt vele, Táltos állapotához társult athetozis (túlmozgás) miatt sokat kalimpál, néha szegény macska nagy pofonokat kapott tőle, de tudta ,hogy nem szándékos, ahogy az sem ha Táltos görcsösen belemarkolt a bundájába, hagyta és eltűrte, pedig amúgy igazi önérzetes büszke macska volt a javából. Az évek folyamán terápiás állattá vállt, ösztönösen anyáskodott és őrizte Táltost.

Majd 20 év néhány oly jellemző macskás momentuma ez, de ennyi időt nem lehet visszaadni, a szavak csak szavak csupán.....Utóbbi két hónapban elkezdett romlani az állapota, lefogyott és rossz állapotban került,de mindig Táltoson aludt és őrizte továbbra is. Tudtam, hogy el kell engedni lassan, de mégis megpróbáltam mindent, hogy jobb állapotba kerüljön, Táltos miatt, mert nem akart elmenni a macska, nem húzódott vissza, hanem folyton Táltos körül volt.

Még egyszer utoljára, ahogy több állatorvosi kezelésnek köszönhetően jobb lett az állapota, elindult a nagy kalandra, annyira jól lett, hogy kiszökött a gangra és eltűnt kalandozni. A gangon dohányozva nem vettem észre hogy kisiklott. Szabadságvágy öregkorára kitört belőle, pedig amúgy mindig félt a gangra kimenni. Szomszédlány találta meg és visszahozta, A nagy kaland után egyből Táltoshoz ment és ráfeküdt,mintegy jelezve, hogy nem gondolta komolyan, hogy elmegy.

Tegnap este  úgy jöttem haza,hogy Kleo már nem tudott lábra állni, ideiglenesen javult az állapota, de ezt én tudtam, készültem rá, mégis húsz év.. annyira természetessé vállt ,hogy része az életemnek a macska, hogy el sem tudom képzelni, hogy nem lesz már velünk....

Ha felkel Táltos el kell vinnünk elaltatni..Már nem tud állni, most is itt van ágyán Táltos mellé tettem, néz mindentudón és megértette, hogy ma menni fog, látszik a szemein.

Táltos ölében teszem, ha megkapja az injekciót..

 A Nyár gyorsan eltelt, de nehéz nyár volt, újabb kemény magánéleti vesztességgel, ami engem illett..,Edzett lélek megszokja, ahogy az öreg tölgy a viharokat. Tépi,szaggatja,csavarja, de áll, amíg állnia kell, mert gyökerei erősek, mert gyökereit Táltos kicsi keze tartja és fogja erősen. Noha a napközi ügyei jól haladnak, rengeteg segítőkész embernek köszönhetően és hajtom makacs akaratossággal, de a dolgok amúgy nem állnak jól..

Táltosra egy komolyabb hasi műtét vár (fundoplikáció ) november elején, borzalmasan romlott a reflux, iszonyatosan szenved, sokszor fuldoklik tőle..a nyár második fele erről szólt..Most is kórházban voltunk emiatt pár napot..a macska már műtét után nem lesz velünk, nem dorombol Táltosnak..

Aggódok, féltem Táltost, kockázatos az altatás az epilepszia miatt és létfontosságú szervek és erek körül lesz megműtve...Mindent kipróbáltam, amit lehet és az orvosunk is, de most már műtét kell..

És beköszönt az Ősz..

www_tvn_hu_eb60ca120eff8f669ce569e1ea2e813a.gif

 

 

 

 

Szólj hozzá