2017. jún 18.

Hááá felállok midgyáá megütöm

írta: Varga Gábor László
Hááá felállok midgyáá megütöm

os.jpgNem tudom miképpen működik a vonzás törvénye ilyen esetekben és mi az oka, de vannak napok, amikor csak úgy vonzzuk a figyelmetlen embereket, rosszabb esetben, az ostoba, primitív vagy kőbunkó emberszabású lényeket. Nyugdíjas nénik, bácsik, kik úgy rohannak az ülésért, majd fellökik Táltost, konszolidált biciklis leányzó, aki simán elvárja, noha szabálytalan, hogy egy nagyon kis szűk járdán, amin még autó is parkol, én kerüljem ki a mozgássérült kocsival,menjek le az úttestre, és amikor nem teszem, elvárom, hogy utat adjon, én vagyok a bunkó.

Vagy a mobiltelefonozó, ki útközben annyira belemerül a telefonjába, hogy majd ráesik a kocsira, amikor kicsit félrelép mellettünk. A fiatal nyikhaj, gazdag gyerek, ki közvetlen a busz ajtaja mellett sétál el feszítve, én éppen szállok le Táltossal, lendületben vagyok, már csak fél lábbal a lépcsőn, így megállni sem tudnék és hozzáér a kocsink kereke a márkás nadrágjához, amit ő bizony nagyon zokon vesz. Vagy a  tini cicababa kinek a lábához ér véletlen a kocsi a villamoson leszállásnál és flegma arckifejezéssel szándékosan belerúg a kocsiba.

De mesélhetnék a tesztoszteron túltengésben szenvedő klasszik BMW-s ,fukszos szteroidharcosról, aki szarik megadni az elsőbbséget a zebrán és amikor beszólok, fékeket csikorgatva megáll, kipattan nagy dérrel-dúrral, hogy ő most aztán megmutatja milyen fából faragták, mert ott nője mellette és egy alfahím nem tűrhet presztízsveszteséget, főképp nem az ő nője előtt. Mesélhetnék a villamosvezetőkről, kik nem figyelik a tükröt, nem állítják le az automatát így rácsukódik Táltosra az ajtót és nekik áll feljebb vagy  a buszvezetőről, ki szándékosan földhöz csapja jó hangosan a rámpát, ha le kell nyitni. ( A képen éppen tömegközlekedünk)

20150401_164938.jpg

De volt eset, hogy amikor szálltam le a 28-as  villamosról Táltossal, hátulról annyira sietett az "anyám", "Bözsi szeretlek" , "üss", öt pont és átdöfött szíves sittes tetkókkal televart emberféle, hogy felbuktatott és csak a lélekjelenlétemnek köszönhetően nem ejtettem el a kocsit. Noha ő amúgy érzékeny lélek, ki szereti Bözsit és az édesanyját, amit művészi módon ki is fejezett a tetoválásaival, ennek ellenére  rögtön majdnem nekem ugrott, amikor beszóltam neki, hogy ugyan már nézzen már maga elé, hiszen egy óriás mozgássérült kocsival szálltam le. Szerinte én voltam a lassú.

Lehet hogy én is hibás vagyok, de ezeket a szituációkat sokszor nem szoktam szó nélkül hagyni, akkor sem ha amúgy látható IQ hiány tüneteket produkáló emberszabásúval nincs értelme. Táltossal amúgy sem mehetek ölre csak úgy bárkivel, de bevallom néha elszáll az agyam kissé, pláne egy rosszabb, ingerültebb napon egy-egy ilyen szituációnál, főképp akkor ,ha az illetők szerint én vagyok a hibás, nekem kéne hozzájuk igazodnom, sietnem a lépcsőn, elsőbbséget adnom, kikerülnöm..etc őket a ortopéd kocsistól ,sérült gyerekestől, cakumpakkostól. Könnyű dolgom van ,férfi vagyok, ijedős sem nagyon, így ki tudok magamért állni, ha kell, de ezekkel a lényekkel nap mint nap találkozhatnak és találkoznak is ilyen szituációkban a babakocsijukat vagy mozgássérült kocsijukat toló anyák is...Hozzáteszem egy ortopédkocsit nem olyan egyszerű emelgetni , fellépni vele a lépcsőkön, most már 40 kiló a súlya gyerekkel együtt, fogása rossz, közlekedni, kerülgetni vele,a rossz járdákon sem egyszerű. A kocsink:

mygo.png

20150401_164109_1.jpg

Szóval ezek a kis események úgy átlagosnak nevezhetők a városi tömegközlekedés során. A figyelmetlen aki elnézést kér, a figyelmetlen aki felháborodik, az alapból súlyos IQ elvonásban szenvedő, ki fel sem fogja mi a gond, a börtönszlenggel élve   "menő" vagy "álmenő" típus jól kategorizálható, de tegnap egy új kategóriát fedeztem fel, az anyatigrisek harcos amazonjait, kik úgy helyre tettek engem, hogy még ma sem tértem magamhoz:

Keletinél egy kávézó előtt a padon etettem éppen Táltost ölben, egyszer csak egy artikulátlan üvöltésre leszek figyelmes az előttem ülő család felől:

-Hááá mit csinász teee??

Felnézek ,mi történt, nézek körbe senki, a nagyanya korú  illető felém néz, de akkor még nem fogtam az adást, hogy ez nekem szólt, így nyugodtan etettem tovább Táltost

Újabb üvöltés:

Hááá mit csinálsz, hogyan eteted azt a gyereket teee??

Oda nézek kissé értetlenül

Hááá mééé nyomod le a kanalat a torkán???

Itt álljunk meg egy pillanatra mielőtt izgalmasabb fordulatot venne a mi kis történetünk, Táltosról és hasonló gyerekekről tudni kell, hogy sok esetben egyáltalán nem tudnak rágni vagy csak alig és a nyelés is nehezen, így van ez Táltosnál is, ezért az ennivalót kicsit hátrébb , oldalra kell tenni a szájába, illetve ha éppen mélázik vagy fáradt és nehezen nyel, akkor kicsit ingerelni kell a kanállal a nyelésre. A nyelési nehézségek miatt sokszor köhög, vigyázni kell a félrenyeléssel..

Visszaszólok a hölgyeménynek

-Foglalkozzon a maga dolgával

-Hááá de hogy eteted azt a gyereket ,mééé nyomod le azt a kanalat úgy, majd megfullad.

-Senki nem kérdezte foglalkozzon a maga családjával.

Etetem tovább Táltost, közben maguk között:

-Felállok,mindjárt megütöm.

Nagy nevetés a társaktól

Erre már nálam is elgurult a gyógyszer, a fogaim között sziszegve, már én is tegezve őket azzal a hangsúllyal, ahogy ők, kértem,hogy kussoljanak el és magukkal foglalkozzanak és már beszóltam én is,hogy meg lehet próbálni megütni..Persze tudom, hogy nincs értelme ilyen helyzetben felvenni a kesztyűt, mert csak olaj a tűzre, de nehéz ezt megállni ha szórakoznak az emberrel...

Közben egymást stuffolták és láthatóan jól szórakoztak és röhögtek és így folytatták:

-Fel kell jelenteni!

-Midgyáá kihívom a rendőrséget

 Ez roppant mód tetszett a többinek,nagy kacagás újra.

-Hívjad basszus, menj jelents fel, te sötét ostoba állat (ekkor már én is elég ideges voltam, de mivel Táltos a kezemben volt és etetem közben, ezért csak normál hangnemben beszéltem hozzájuk)

-Háá mi vagy te? Büszke lehetsz magadra, háá hogy eteted azt a gyereket, miért nem ülteted fel?

Erre vissza kérdezem:

-És ti kik-mik vagytok, hogy beleszóltok mások dolgaiba, mit képzeltek magatokról?

Nagy levegő a fő hangadótól és ordítva:

-Hááá mi, mi anyáááák vagyunk, mi anyáááák vagyuuunk!

Nagyjából negyed óra volt ez az épületes párbeszéd, amit csak nagy vonalakban foglaltam össze, befejeztem az etetést közben, ők 2 méterre mellettem ültek, felálltam és végezetül azonos stílusban elmondtam nekik, mit is gondolok róluk, illetve "halkan megsúgtam", hogy miért etetem így Táltost és ,hogy nem tud ülni..etc,  ami láthatóan nem jutott el az agyukig, bár az egyik mondta köztük, hogy beteg az a gyerek. Nem gondolkoztak azon el, hogy egy most már nem olyan kicsi 5 és fél éves gyereket miért kell egyáltalán "babásan" etetni, hogy miért néz ki deréktól lefelé  a rajta lévő korrekciós segédeszközöktől, mint egy kis terminátor, hogy mi az istennek van mellettünk egy nagy monstrum szerkezet, az ortopéd kocsi. Nem, egyszerűen csak ők valamiféle benső kényszert éreztek arra, hogy kioktassanak a sajátos stílusukban és megmutassák milyen nagyszerű anyatigrisek és harcos amazonok ők.

Na, de legalább Táltost jól megvédték, én meg ,a hozzá nem értő, apa, ki majd megfojtotta a kanállal a szegény gyerekét, jól megkaptam a magamét. Így hát felpakoltam Táltost és "vert sereg módjára elkullogtam" az asszonyhadtól, ott hagytam őket, hagy kacagjanak...Táltosnak "megrendülve "apai mivoltomban mondtam, hogy látod Táltos téged mindenki szeret és véd, apád meg jól megkapta a magáét.  Hát akkor boldogságos apák napját, ha már ilyen is van.

nap.jpg

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá